VB 2007-01

Vervangt: n.v.t.

Betreft: Cutter herpositionering op harnas/containersystemen van Paratec:
Ultra Sport, Ultra Student, Ultra Tandem
Next Sport, Next Student, Next Tandem
TW7 280G and F/A, TW7 315G and /A, TW 9 340, TW9 402G 

Probleem: De herpositionering van de cutter door de fabrikant van de Cypres AAD voorgeschreven voor alle harnas/containersystemen waarvan meer dan 2 reserveflaps boven de pilot sluiten, om de veiligheid te verhogen en uit voorzorg ter voorkoming van container opening hesitations, veroorzaakt door te lange sluitloops.

Oplossing: Verwijder de cutterkeeper (elastiek) van reserveflap #1 en verplaats het onder de flap die óp de pilot wordt gesloten, reserveflap #3 (Zie de manual van de "Next"). Riggers kunnen de Cypres riggers guide, pagina 44-46 raadplegen voor verder details, of contact opnemen met de fabrikant van de AAD. Om de cutter kabel op de achterzijde van deze flap te bevestigen, kan er een zelfklevende tunnel op worden genaaid, of als alternatief een zelfgemaakte tunnel gemaakt van MIL-T-5038, Type III, 1½ inch.

Uitvoering: Door een rigger, bij de eerstvolgende repack.

De uitvoering moet in de logkaart worden vermeld en moet worden gerapporteerd aan Paratec GMBH met naam van de rigger en het serienummer van het rig. Adresgegevens zijn te vinden op het bijgevoegde originele bulletin.

Noot: Zie bijlage het originele bulletin van de fabrikant: PSB-PT-01-07_Cypres.

Verzending: 

  • AB, EC/TC
  • Riggers, Houders van een vouwbevoegdheid
  • Instructeurs
  • Secretariaten clubs
  • redactie SP